onsdag 11 september 2013

100 Frågor

Min småkusin sände 100 frågor via mail åt mig att svara på, både seriösa och oseriösa. Ni som verkligen vill ha något att läsa så får ta en vidare titt!
All text fick tyvärr vit bakgrund men jag får inte fixat det så det måste bara vara så...

1. Om du var tvungen att byta namn, vad skulle du heta?- Alicia, typ...

2. Det bästa med att vara pensionär?
- Man får ägna sig åt hobbyer!

3. Det konstigaste du någonsin har ätit?

- Blåmögelost

4. Din största rädsla?

- "Konkret" så mörker på utsidan & "Abstrakt" blir väl att misslyckas

5. WW3: Gurkor vs. tomater, vem vinner och varför?

- Tomaterna. Gurkorna drunknar i tomatsås.

6. Sämsta filmen du någonsin har sett?

- Någon krigsfilm säkert

7. Vad är din ärliga åsikt om Sannfinländarna?

- Egoistiska personer med nationalistiska tankar

8. Favorithästras?

- Finsk Häst (fast vem vet... xD)

9. Vinterbad, hiss eller diss?

- Diss... Jag blir bara sjuk

10. Underligaste ordet på svenska?

- lyktstolpsförgyllare

11. Gillar du att spamma folks Ask?

- Näää! Var har du fått det ifrån!? xD

12. Visste du att det finns fiskar som byter kön bara sådär?

- Nu vet jag.

13. Vad är din första tanke när en geting surrar runt ditt huvud?

- Spring för livet så får du ett pris i SupersmartaSpionKlubben!

14. Pirkka eller Euroshopper?

- Pirkkaaaa!

15. Roligaste sommarminnet?

- Öm... Piteå ^^

16. Mest intressanta aktuella nyhet?

- "Nordens största lax"

17. Finns det något land du aldrig skulle våga resa till? Vilket och varför?

- Nordkorea. Man blir hjärntvättad. Punkt.

18. Finaste typen av brudklänning?

- Min framtida såklart!

19. Skulle du ha nytta av en magnetkudde?

- VEM VET! o___O´

20. Om vi firade Halloween i Finland, vad skulle du klä ut dig till i år?

- Per Gösta

21. ...vad sägs om ett sjungande adoptivpäron?

- Låter mumsigt och tondövt

22. Känner du till något kinesiskt pojkband?

- Nepp. Kanske hört men nej.

23. Bästa Disneyfilmen?

- Bästa? Aladdin kanske... Finns så många bra.

24. Har jag rätt eller rätt?

- Fel

25. Har du någon gång haft en igel på dig? 

- Nej

26. Tror du på någon sorts övernaturlig varelse?

- Bara om jag ser en

27. Det konstigaste du lärde dig under lågstadietiden?

- Att Australien inte är någon ångbåt

28. Vilka är dina bästa egenskaper?

- Min improvisations-talang, kreativ, SMART...

29. Minns du marktiden?

- Juu

30. Tidsperiod/era med de snyggaste kläderna?

- Pass på den då

31. Hur känner man igen en oförutsägbar rulltårta?

- Plötsligt dyker den upp i käften på en och boxar dig i kinden

32. Bästa svenska tv-serien?

- Parlamentet *yeah!*

33. Kan du texten till "Stockholm i mitt hjärta"?

- 50%

34. Läskigaste programledaren?

- Nån hårig typ

35. Har du provat på att rullskida?

- Nej, tyvärr

36. Gillar du att skida?

- Bara hemma för mig själv

37. Roligaste grejen du någonsin har filmat?

- Allt jag filmat är roligt!

38. Hur sportig är du på en skala från 1 till 10?

- 6 kanske

39. Bästa chipssmaken?

- ORIGINAL!

40. Kommer du ihåg serien Creepschool?

- Juuh ^^

41. Vad är nyckeln till framgång? 

- Bilnyckeln

42. Skulle du våga vandra i skogen om Slenderman fanns på riktigt? 

- Never. Ever.

43. Skriv en mening med orden: italienare, Kronoby, rakhyvel, mört.

- Jag trodde mannen var en italienare från Kronoby som rensade mörtar med en
rakhyvel.

44. Vilka var dina framtidsdrömmar som barn?

- Frisör eller glassförsäljare

45. Hur många dagar tog det för din blogg att få 100 sidvisningar?

- Vet ej. Typ tre kanske.

46. När sa du senast ordet muffins?

- Just

47. Vad tänker du när småbarn glor på dig?

- Jag är stor. Vad gulliga de är! :3

48. Bästa saken med en tibetansk spaniel?

- De är lika galna som jag

49. Är du rädd för något djur?

- Ormar och sånt

50. Du säger väl till om jag frågar samma fråga två gånger? 

- Knappast

51. Bästa boktiteln i The Sims 3?

- Hade nog någon bra men minns ej mera...

52. Bästa låten från 70-talet?

- Pass på den... eh

53. Pizza eller hamburgare?

- Pizza

54. Glass eller gräddtårta?

- Glass

55. Kan du rensa fiskar?

- Nej...eller?

56. Drömyrke?

- Veterinär kanske

57. Mosad mört eller stekt ruda?

- Ruda (för den har inga inälvor i blandningen....)

58. Känner du någon som är extremt tondöv?

- MÅNGA

59. Bästa filmen du har sett under den senaste månaden?

- The Transporter I, II och III

60. Vilka instrument har du spelat under din livstid?

- Piano

61. Bästa restaurangen i Karleby?

- Rosso

62. Största staden du varit i?

- Helsingfors?

63. Är du duktigare på slöjd eller handarbete? 

- Handarbete

64. Vad är "grus grus" på svenska? 

- Trana (men enligt mig bara en massa grus)

65. Svåraste ämnet i skolan?

- Engelska (för hög nivå nu plötsligt... -___-)

66. Det bästa med Per Gösta?

- Gångstilen

67. De tre godaste smakerna på meterlakrits?

- Sukulaku, dendär regnbågsfärgade, jordgubb

68. Ett annat namn för "rallarros"?

- sorrallar...

69. Kan du reglerna för spelet kvarn?

- Näpp

70. Borde det finnas en gräns för hur kallt det får vara här i Finland? 

- Gränser ska överskridas, så nej

71. Vår eller höst?

- Höst

72. Sommar eller vinter?

- Sommar

73. Bästa låten just nu?

- Avicii-Wake me up

74. Tu veux une limonade?

- Je veux une limonade!!!

75. Flummigaste agenten?

- Jag

76. Hur förklarar du ordet flummig?

- Osymmetrisk och rökigt synfält

77. Genmodifierade grönsaker, hiss eller diss?

- Båda beroende på

78. Mest irriterande barnprogrammet nuförtiden? 

- Små potatisar

79. Tips på bra böcker?

- Alla LARS KEPLERs böcker!

80. Något övernaturligt/helt omöjligt som du önskar att du kunde göra?

- Flyga ofc

81. Finaste bilden du någonsin har ritat?

- En katt kanske

82. Det bästa med Tärjär?

- Allt

83. Vad tycker Cleverbot om Tärjär? 

- "Jag tror inte på Gud" Jaha...

84. Ditt favoritcitat?

- Trust your instinct

85. Ditt favoritplagg och -smycke just nu?

- Röd huppari och silverarmband

86. Varför är fluffiga katter så fluffiga?

- De dricker för mycket smältade marshmallows

87. Om utomjordingar kom till jorden, vem skulle de kidnappa först och varför?

- Dig, för att du frågade

88. Var är tror du jag är i skrivande stund? 

- Ombord på ett UFO

89. Flum agenternas nyaste uppdrag? 

- Bada i skumt skum

90. Godaste frukten?

- Vindruvor

91. Spillkråka eller hackspett? Inne i ditt rum. Mitt på natten.

- Hackspett (Jag sover som en stock)

92. Bästa smaken på glasstårta?

- Mint

93. Om du skulle vara tvungen att vara lika gammal under hela ditt liv, i vilken ålder skulle du vara?

- Vem vet. 23?

94. Tyckte du att fråga 93 var konstig? 

- Nä vad säger du!

95. Vad säger du om ett tramptraktor-race på riksväg 13?

- Wuäääääääääh!

96. Bästa reklamfilmen?

- Agrias Djurförsäkring (tror jag det hette)

97. Varför tror du att staketet uppfanns?

För att man skulle ha något att sätta fast grinden i

98. Pepsi eller Coca-cola?

- Coca-cola

99. Sprite eller 7up?

- Ingen av dem

100. Fanta eller Jaffa?

- Fanta

2 kommentarer:

  1. Oh boy, trodde jag hade riktigt dåliga frågor. Men nu gapflabbade jag då jag läste detta! Kanske var det bara dina svar som var genialiska... xD men du... Pedrinas är bättre än Rosso :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissa om jag flabbade när jag läste dina svar då! xD (Har aldrig varit till Pedrinas så jag kan ju inte veta... xD)

      Radera