tisdag 1 januari 2019

Mitt 2018 del 2

Juli
Denna heta sommarmånad bestod av simning, simning och ännu mera simning. Ja, och simning över sjön. Plus en del vindsurfing.
Antagningsbeskeden kom och jag började packa lite smått.
Gänget samlades också en kväll vid Almas villa för att fira henne. Det blev en riktigt mysig kväll och en och annan Bekorre.
Riktigt i slutet av månaden så var småkusinen och jag på stans nya escape room! 


Augusti
Värmeböljan höll i sig och pappa tog motorbåten på en tur eller två under sommarkvällarna.
Jag hann också vara på lägenhetsvisning (som jag inte fick senare naturligtvis) och hälsa på folket i Gällivare. Tydligen har jag en förkärlek till Dundret, för jag tyckte det var så himla fint som alltid!



September
Nu började ett nytt kapitel i mitt liv i och med flytten till Umeå. Eller egentligen redan i slutet på augusti. 
Mottagningen överlevde man, skaffade nya kompisar så småningom och började plugget. Det var minst sagt en mycket emotionellt påfrestande månad. Mycket roligt, spännande men tungt.
Nästan en månad efter att jag flyttat till grannlandet så åkte jag hem över en helg. Det behövdes nog.
Trivselnivån steg ändå i takt med att veckorna gick på universitetet. Dessutom lyckades jag återuppliva min tecknarmotivation. 



Oktober
Min kreativitet flödade, första tentan blev skriven och så hade jag den första sitzen med FSN, vilket helt klart var den bästa dittills!
Vi färgade våra halare och började köpa märken att sy fast, programmeringskursen började, jag hängde lite med Anton då och då, och Linn lämnade sitt piano åt mig när hon åkte hem.
Mot slutet av månaden blev det lite jobbigt när vårt förhållande (mitt och Max) tog slut, så jag åkte hem några dagar och mös med hundarna.



November
Jag blev hastigt och lustigt bjuden på vin- och ostkväll med finländarna, träffade finaste Moa över lunch och var på klassens Halloween crawl.
Efter det höll det på att spåra med mitt hejdlösa pluggande, men då kom hon som en räddande ängel, bästa Ada, på besök över helgen. Efter det blev det så mycket bättre.
Förutom ett cafébesök med Anton & Co. så hann jag också handla en hel del julklappar på stan, samt skaffa ny telefon!



December
Den påföljande kursen är allt annat än strukturerad, så här har vi en stressig Jennica. Det blev rätt kallt i Umeå också, och bra mycket snö fick vi. Jag var allmänt mycket trött och orkade sällan ta mig på föreläsning. Helt okej så länge det fungerar. 
En dag träffade jag också småkusinen som var på besök, en annan så blev det att julhandla med Linn på Avion.
Tecknandet höll i sig och jag åkte äntligen hem efter en fruktansvärd vecka! 
På jullovet träffades kompisgänget och bytte julklappar, jag har proppat i mig mer julskinka än det är mänskligt, gullat med hundarna, jobbat, träffat Ada, färgat håret (äntligen) och försökt hinna ta det lugnt.



Vilket år! Så många nya saker jag helt plötsligt har i mitt liv - mina två liv. Ett hemma i Umeå, ett hem-hemma i Österbotten. 
Helt otroligt vad mycket man fått vara med om och lära sig! Nu får det gärna bli ett lika händelserikt år 2019!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar