söndag 23 december 2018

Jullov!

I onsdags höll jag på att gå i bitar av hemlängtan. Jag skippade skolan helt och hållet och städade lägenheten istället, frostade ur kylskåpet och ringde åt i princip nästan alla på hemmafronten. 



På torsdagsmorgonen tog jag farväl av mitt rum och släpade resväskan på bussen, åkte till Östra Paviljonen och skrev duggan. Inte kan jag säga att den gick så bra, men jag var så inställd på att åka hem att inget annat hade betydelse.

Nu är det tredje dagen jag är hemma och jag har  mycket feels! Allt känns bara så överväldigande. 
Igår träffades gänget hemma hos Alma. Som tidigare år hade vi julklappsutdelning sinsemellan! Ja, och tack för alla underbara julklappar ni finaste! 
Vi spelade också mariokart på Almas switch, samt körde igenom hela högen med kort i Cards Against Humanity! Det var nog ett bra tag sedan man skrattade så mycket som igår/inatt. Speciellt efter att ha kollat igenom några av våra gamla sketcher från högstadiet! 
Helt mitt i plötsligt slog klockan tre. Tre på natten. Vi hade umgåtts i 9 timmar! Helt sjukt vad tiden flög iväg, och gudars vad man blev energisk av att träffa alla igen! Kunde nog inte ha önskat en bättre kväll med dem inte. 


Nu tänker jag njuta av detta underbara jullov här hemma i fosterlandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar