torsdag 13 december 2018

Vips, så var det december!

Oj oj oj vad det har hänt saker sedan jag sist skrev! Eller ja, egentligen inte, men helt dött har det ändå inte varit.

Förra veckan var det kaos i skolan, för största delen pluggade stenhårt till envariabelanalys-tentan som var på torsdag. Visst pluggade jag också, men av någon anledning tog jag inte sån stor stress över det ändå. Istället sparkades inspirationen igång igen, strax innan tentan, så jag satt nästan och bara tecknade och kollade på Youtube i två dygn.
I övrigt får vi ut den imorgon, men det känns ändå säkert på något vis. 


I fredags var det alltså dags att ta tag i envariabelanalys 2 då, så det kändes ju lagom utmattande. Det är ändå bra att vi har jullov mellan också, så hinner man med lite bättre. 
I lördags blev det då naturligtvis tentafest, så jag hängde med Anton och hans gäng en stund innan vi drog iväg på Origo. Där kunde man äntligen träffa klasskompisar och äldrekursare för att inte prata om matte för en gångs skull!

I måndags efter skolan blev det en cykeltur in till stan för att träffa småkusinen! Det var ändå ett tag sen. Vi strosade mest omkring på stan, pratade och åt gott på O'Learys. Därefter blev det ännu nån timme brädspel hemma hos hennes kompis som också bor här Umeå! Trevligt att umgås och prata om "päärolandi" igen!


Igår stack jag och Linn (finlandssvensken) till Avion med bussen. Första gången jag åker buss här i Umeå, värd att påpekas. Lite fler julklappar följde med hem, samt en riktigt skön stickad tröja som hittades på rea. 


Idag låg temperaturen kring -15 grader så gott som hela dagen, så lite småkallt att promenera till skolan var det väl. Dock så möttes vi av en trevlig överraskning (eller ja, kanske de 40 första som kom till föreläsningssalen)! Vi fick varsin gratis Nocco, luciadagen i ära! Då kändes det som att det skulle bli en bra dag ändå!
Däremot saknar man nog vår föreläsare från förra kursen... Det känns väldigt stökigt och ostrukturerat just nu. Jag lär mig nog mera av självstudier denna kurs känns det som, men å andra sidan är det bra att komma upp ur sängen direkt från morgonen. 


Nu sitter jag här, lite halvdöd, bränner mitt juliga doftljus och försöker samla krafterna till att plugga mera matte idag ännu. Vi får väl se hur det går...
 

1 kommentar:

  1. Woo, du kom ombord bussarna till slut! Bara kortet kvar då :) P.S. Päärolandi väntar på dig!

    SvaraRadera