lördag 29 december 2018

Julskinka, hundraelva konfektaskar och en och annan julklapp

Trots att jag haft en hel del på schemat har jag ändå prioriterat att ta det lugnt över julhelgen. Tror jag aldrig har proppat i mig så mycket julmat (varav ca. 70% består av julskinka lite här och där) som i år! Det har möjligtvis något att göra med att jag är hemma och inte betalar för maten... *hosthost*



 

Vi hade en riktigt trevlig julafton med god mat och tomten med sitt fina plastpåseskägg, lika farlig som vanligt enligt hundarna (pappa då). Senare blev det bara mys på soffan med glögg. Det och paketutdelning då.
Min önskelista i år var nog i princip tom, och ändå fick jag så många fina julklappar! På bilden nedan ser ni en bråkdel av klapparna. Mamma och pappa hade varit snälla och köpt mig en väska av Haglöfs som definitivt kommer till användning! Keplers nyaste kriminalroman Lazarus fanns också bland julklapparna, och jag försöker desperat att hålla mig ifrån att läsa ut den på studs. Det finns liksom ett behov av att njuta av Keplers böcker för mig.







Tre jobbskift har jag också haft sen dess. Skadar ju aldrig att samla in lite pengar. Sen får man också några goda skratt när man jobbar på demensboendet, för det kan vara ganska underhållande att prata med gamlingarna där. 

Ada och jag hann också träffas och babbla på om livet, samt utbyta julklappar på juldagen. Hon gav mig så fina örhängen! Att hon kommer ihåg vad jag sagt i förbifarten om att inte ha så värst många äkta örhängen är ett under, men ett uppskattat sådant. 

Det har varit en lugn och uppskattad julhelg med andra ord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar